top of page

איך להשריש סוקולנטים מהעלים

עודכן: 2 בנוב׳ 2021


איך להשריש סוקולנטים מהעלים

אם אתם אוהבים לגדל סוקולנטים כמוני ,הדבר הכיפי והמספק ביותר הוא להצליח לגדל גינת סוקולנטים בריאה ויפה. בכדי לא לרוץ למשתלה לקנות צמחים כל הזמן למדתי איך לייחר את הסוקולנטים בעצמי. וזה? באמת פשוט וקל.

עקבו אחרי המדריך הזה ותוכלו לגדל בעצמכם יותר סוקולנטים משאי פעם חלמתם.


סוקולנטים צעירים

תלשו עלה בזהירות מהצמח הרצוי אני מעדיפה להשתמש בעלה בוגר מהחלק התחתון של הצמח מאשר עלה צעיר מהחלק העליון. כאן יש שיגידו שחייב להשתמש במספריים או בסכין לחיתוך מדוייק, אם זאת השיטה שעובדת בשבילכם נהדר. אני מעדיפה להשתמש ביידים ולהרגיש את הצמח. ממליצה גם להשתמש בעלים שנפלו או נשרו מהצמח ובתנאי שהם נראים בריאים ומתאימים.



הניחו את העלה על מצע השתילה, אשר ממוקם באופן אידיאלי במקום מואר אבל לא בשמש ישירה. אין צורך לשתול את העלה אלא רק להניח אותו על המצע כי כעת ניתן לו להתייבש 3-4 ימים. הניחו לשתילים ואל תשקו אותם שלושה ימים לפחות . כן שמעתם נכון. העלה ייתיבש מעט ויכנז למצב מצוקה שבו הוא מבין שעליו לפתח בעצמו מערכת שורשים חדשה, ויתחיל להתפתח כצמח עצמאי.

לאחר 3-4 ימים יש להשקות את העלה המושרש בזהירות ובעדינות שלא להציף ולהזיז את השורשים העדינים שהחלו לצאת. קצב צמיחת השורשים משתנה בין צמח לצמח כך שגם אם לא יצאו לכם שורשים אחרי מספר ימים אל תלחצו זה יגיע

את ההשקיה ניתן לבצע באמצעות בקבוקון ספריי.



 

טיפ חשוב

השקייה בבקבוקון ספריי טובה רק להשקיית עלים מייוחרים או זרעים! יש להמנע מהשקיית סוקולנטים בוגרים בריסוס.

הסיבה לכך היא שכאשר סוקולנט מקבל כמות קטנה של מים בתדירות גבוהה כפי שקורה בדרך כלל בריסוס ספריי הוא מפתח מערכת שורשים דקים וחלשים כדי לקלוט מעט מים.כך הצמח שלכם יהיה פחות עמיד ולאורך זמן יראה פחות טוב מאשר סוקולנט שמקבל מים אחת לשבוע/שבוע וחצי ובעקבות כך מפתח שורשים עבים וחזקים לקליטה מירבית של המים לכשיגיעו.

בדרך השקייה זו גם אם פספסתם מחזור השקייה או שניים הסוקולנט שלכם ישרוד

 




לאחר כמה שבועות של השקייה בשפריצר אחת ל3-4 ימים (או כל פעם שהאדמה יבשה) ברוב הסוקולנטים תבחינו בפרח קטן שצומח מקצהו התחתון של העלה. ממש כמו תינוק קטן. זה הסימן שצריך להפסיק להשתמש בבקבוק ספריי ,להפחית את קצב ההשקייה ולהתייחס את העלה כאל צמח צעיר. את הפחתת ההשקייה אני עושה על פי הרגש בכל מחזור השקייה עד שאני מגיעה לתנאים שמתאימים לצמח בוגר.


מקווה שעזרתי לכם! אם נהנתם מהקריאה אתם מוזמנים לעקוב אחרינו באינסטגרם ובפייסבוק

בנוסף יש לי הפתעה (:



אני מחלקת קופון הנחה לשימוש חד פעמי באתר האינטרנט של Designpatterns.co.il

הקופון מיועד לאוהבי סוקולנטים וקקטוסים אמיתיים...

כי מגיע לכם

קוד קופון :


CACTILOVERS





37,449 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page